Letölthető dokumentumok

Leírás

Adóhatósági igazolás

 

  1. Ügyleírás:

Hajdúhadház Város Önkormányzati Adóhatósága hatáskörében eljárva, a nyilvántartásában szereplő adatok alapján, a kiállítás napján fennálló állapotnak megfelelő, az adózó által kért és a jogszabályban előírt adattartalommal, az adózó kérelmére az adózás rendjéről szóló 2017. évi CL. törvény és az adóigazgatási eljárás részletszabályairól szóló 465/2017. (XII. 28.) Korm. rendelet szabályozása alapján állítja ki a hatósági igazolást. 

Az általános adóigazolás tartalmazza az adózónak az igazolás kiadásának napján vagy az igazolás kiadása iránti kérelemben megjelölt napon az adóhatóságnál fennálló adótartozását, a behajthatatlanság címén nyilvántartott, de el nem évült tartozást, a kiállítás napjáig előírt valamely adónemre vonatkozó adatbejelentési, bevallási és adófizetési kötelezettség elmulasztását, ide nem értve azt, ha az adóhatóság által lefolytatott ellenőrzés a mulasztást feltárta, és az adózó a végleges megállapítások alapján keletkezett fizetési kötelezettségét teljesítette, a végrehajtásra vagy visszatartásra átadott köztartozásokat. 

A nemleges adóigazolás igazolja, hogy az adózónak az igazolás kiállításának napján vagy az igazolás iránti kérelemben megjelölt napon az adóhatóságnál nyilvántartott tartozása, valamint végrehajtásra vagy visszatartásra átadott köztartozása nincs.

 

  1. Az ügyintézéshez szükséges okiratok, dokumentumok, űrlapok:

 

Az adóhatóság által rendszeresített nyomtatvány benyújtása szükséges.

  1. Az eljáró szerv adatai, elérhetősége:

 

Hajdúhadházi Polgármesteri Hivatal

4242 Hajdúhadház, Bocskai tér 1. szám 

Telefon:  06-52-384-103

Email: adocsoport@hajduhadhaz.hu  

Hivatali kapu rövid neve: HADHAZ

KRID azonosító: 208072952

 

4.Az eljáró szerv illetékességi területe:  Hajdúhadház város közigazgatási területe

 

  1. Az ügyintézés helye, ügyfélfogadási idő:

 

Helyszín: Hajdúhadházi Polgármesteri Hivatal Pénz- és Adóügyi Iroda

4242 Hajdúhadház, Bocskai tér 1. szám

 

Hétfő

07:30 – 12:00

Kedd

07:30 – 12:00

Szerda

13:00 – 17:30

Csütörtökön

és Pénteken nincs ügyfélfogadás

   

 

  1. Ügyintézés határideje, a jogorvoslati kérelem benyújtására nyitva álló határidő:

Az ügyintézés határideje a kérelem beérkezésétől számított 6 nap. 

 

  1. Eljárási illeték, vagy igazgatási szolgáltatási díj: 

Az illetékekről szóló többször módosított 1990. évi XCIII. tv. 2. melléklet VI. fejezetének 2. pontja értelmében közteherfizetési kötelezettség alá nem eső eljárásnak és igazgatási jellegű szolgáltatásnak minősül az adóügyi eljárások közül az adóhatósági igazolások kiállítása.

 

  1. Kapcsolódó jogszabályok

 

Az adózás rendjéről szóló 2017. évi CL. törvény

Az adóigazgatási eljárás részletszabályairól szóló 465/2017. (XII. 28.) Korm. rendelet,

Az adóigazgatási rendtartásról szóló 2017. évi CLI. törvény,

Az illetékekről szóló 1990. évi XCIII. törvény,

 

  1. Kapcsolódó dokumentumok, nyomtatványok:

Kérelem adóigazolás, adóhatósági bizonyítvány kiadására

A kérelem benyújtásához kapcsolódó elektronikus űrlap az E-önkormányzat portálon keresztül (https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap) Hajdúhadház Város Önkormányzatát kiválasztva is elérhető.