Letölthető dokumentumok
Leírás
Adó- és értékbizonyítvány
- Ügyleírás:
A helyi önkormányzatok és szerveik, a köztársasági megbízottak, valamint egyes centrális alárendeltségű szervek feladat- és hatásköreiről szóló 1991. évi XX. törvény 140. § (2) bekezdés d) pontja szerint, a jegyző adóügyi feladata, külön jogszabály rendelkezése alapján, az ügyfél kérelmére vagy hatóság megkeresésére kiállítja, illetőleg megküldi az adó- és értékbizonyítványt.
Az ingatlan fekvése szerint illetékes települési önkormányzat jegyzője által kiállított adó- és értékbizonyítvány tartalmazza az ingatlan és az ingatlanszerzők (tulajdonosok) adatait, az érték megállapításánál figyelembe vett tényezőket, továbbá az ingatlannak az adott időpontban fennálló forgalmi értékét.
- Az ügyintézéshez szükséges okiratok, dokumentumok, űrlapok:
– Kérelem (amely tartalmazza a kérelmező nevét, születési helyét és idejét, anyja nevét, lakcímét, adószámát, adóazonosító jelét, a kérelem célját, az ingatlan adatait – helyrajzi szám, cím, egy hónapnál nem régebbi tulajdoni lap),
– Képviselet esetén – az ügyvédi meghatalmazás esetét kivéve – két tanúval ellátott meghatalmazás,- Adásvételi, ajándékozási szerződés eredeti, hiteles példánya (amennyiben az adó- és értékbizonyítványt adásvétellel, ajándékozással összefüggésben kérik),
– Amennyiben az eljárás illetékköteles, ingatlanonként 4000 forint illeték befizetésének teljesítéséről szóló igazolás.
- Az eljáró szerv adatai, elérhetősége:
Hajdúhadházi Polgármesteri Hivatal
4242 Hajdúhadház, Bocskai tér 1. szám
Telefon: 06-52-384-103
Email: adocsoport@hajduhadhaz.hu
Hivatali kapu rövid neve: HADHAZ
KRID azonosító: 208072952
4.Az eljáró szerv illetékességi területe: Hajdúhadház város közigazgatási területe
- Az ügyintézés helye, ügyfélfogadási idő:
Helyszín: Hajdúhadházi Polgármesteri Hivatal Pénz- és Adóügyi Iroda
4242 Hajdúhadház, Bocskai tér 1. szám
|
Hétfő |
07:30 – 12:00 |
|
Kedd |
07:30 – 12:00 |
|
Szerda |
13:00 – 17:30 |
|
Csütörtökön |
és Pénteken nincs ügyfélfogadás |
- Ügyintézés határideje, a jogorvoslati kérelem benyújtására nyitva álló határidő:
Az adó- és értékbizonyítvány kiállítására irányuló eljárásban az ügyintézési határidő 8 nap.
Az ügyfél kérelmére kiadott adó- és értékbizonyítvány, mint hatósági bizonyítvány az általános szabályok szerint fellebbezhető.
Ha az adó- és értékbizonyítvány kiadása hagyatéki eljáráshoz kapcsolódik, ellene az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény (a továbbiakban: Ákr.) szerinti önálló fellebbezéssel lehet élni.
Ha az adó- és értékbizonyítvány kiadása más hatóság megkeresésére történik, és az abban foglaltak kötelezőek a megkereső hatóságra (pl. gyámügyi eljárás esetén), az adó- és értékbizonyítvány szakhatósági állásfoglalásnak tekintendő, önállóan nem fellebbezhető, vitatni kizárólag az alapeljárásban hozott döntés elleni jogorvoslat során lehet.
- Eljárási illeték, vagy igazgatási szolgáltatási díj:
Adó- és értékbizonyítvány kiállítása ügyfél kérelmére (ingatlanonként 4.000,- Ft illetékköteles) vagy hatóság megkeresésére (illetékmentes).
- Kapcsolódó jogszabályok
A helyi önkormányzatok és szerveik, a köztársasági megbízottak, valamint egyes centrális alárendeltségű szervek feladat- és hatásköreiről szóló 1991. évi XX. törvény
Az illetékekről szóló 1990. évi XCIII. törvény.
Az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény
- Kapcsolódó dokumentumok, nyomtatványok:
Kérelem adó- és értékbizonyítvány kiállításához
A kérelem benyújtásához kapcsolódó elektronikus űrlap az E-önkormányzat portálon keresztül (https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap) Hajdúhadház Város Önkormányzatát kiválasztva is elérhető.
