Letölthető dokumentumok

Leírás

Adó- és értékbizonyítvány

 

  1. Ügyleírás:

A helyi önkormányzatok és szerveik, a köztársasági megbízottak, valamint egyes centrális alárendeltségű szervek feladat- és hatásköreiről szóló 1991. évi XX. törvény 140. § (2) bekezdés d) pontja szerint, a jegyző adóügyi feladata, külön jogszabály rendelkezése alapján, az ügyfél kérelmére vagy hatóság megkeresésére kiállítja, illetőleg megküldi az adó- és értékbizonyítványt. 

Az ingatlan fekvése szerint illetékes települési önkormányzat jegyzője által kiállított adó- és értékbizonyítvány tartalmazza az ingatlan és az ingatlanszerzők (tulajdonosok) adatait, az érték megállapításánál figyelembe vett tényezőket, továbbá az ingatlannak az adott időpontban fennálló forgalmi értékét. 

 

  1. Az ügyintézéshez szükséges okiratok, dokumentumok, űrlapok:

 

– Kérelem (amely tartalmazza a kérelmező nevét, születési helyét és idejét, anyja nevét, lakcímét, adószámát, adóazonosító jelét, a kérelem célját, az ingatlan adatait – helyrajzi szám, cím, egy hónapnál nem régebbi tulajdoni lap),

– Képviselet esetén – az ügyvédi meghatalmazás esetét kivéve – két tanúval ellátott meghatalmazás,- Adásvételi, ajándékozási szerződés eredeti, hiteles példánya (amennyiben az adó- és értékbizonyítványt adásvétellel, ajándékozással összefüggésben kérik),

– Amennyiben az eljárás illetékköteles, ingatlanonként 4000 forint illeték befizetésének teljesítéséről szóló igazolás.

 

  1. Az eljáró szerv adatai, elérhetősége:

 

Hajdúhadházi Polgármesteri Hivatal

4242 Hajdúhadház, Bocskai tér 1. szám 

Telefon:  06-52-384-103

Email: adocsoport@hajduhadhaz.hu  

Hivatali kapu rövid neve: HADHAZ

KRID azonosító: 208072952

 

4.Az eljáró szerv illetékességi területe:  Hajdúhadház város közigazgatási területe

 

  1. Az ügyintézés helye, ügyfélfogadási idő:

Helyszín: Hajdúhadházi Polgármesteri Hivatal Pénz- és Adóügyi Iroda

4242 Hajdúhadház, Bocskai tér 1. szám

 

Hétfő

07:30 – 12:00

Kedd

07:30 – 12:00

Szerda

13:00 – 17:30

Csütörtökön

és Pénteken nincs ügyfélfogadás

   

 

  1. Ügyintézés határideje, a jogorvoslati kérelem benyújtására nyitva álló határidő:

Az adó- és értékbizonyítvány kiállítására irányuló eljárásban az ügyintézési határidő 8 nap.

Az ügyfél kérelmére kiadott adó- és értékbizonyítvány, mint hatósági bizonyítvány az általános szabályok szerint fellebbezhető.

 

Ha az adó- és értékbizonyítvány kiadása hagyatéki eljáráshoz kapcsolódik, ellene az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény (a továbbiakban: Ákr.) szerinti önálló fellebbezéssel lehet élni.

Ha az adó- és értékbizonyítvány kiadása más hatóság megkeresésére történik, és az abban foglaltak kötelezőek a megkereső hatóságra (pl. gyámügyi eljárás esetén), az adó- és értékbizonyítvány szakhatósági állásfoglalásnak tekintendő, önállóan nem fellebbezhető, vitatni kizárólag az alapeljárásban hozott döntés elleni jogorvoslat során lehet.

  1. Eljárási illeték, vagy igazgatási szolgáltatási díj: 

Adó- és értékbizonyítvány kiállítása ügyfél kérelmére (ingatlanonként 4.000,- Ft illetékköteles) vagy hatóság megkeresésére (illetékmentes). 

 

  1. Kapcsolódó jogszabályok

 

A helyi önkormányzatok és szerveik, a köztársasági megbízottak, valamint egyes centrális alárendeltségű szervek feladat- és hatásköreiről szóló 1991. évi XX. törvény

Az illetékekről szóló 1990. évi XCIII. törvény.

Az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény

 

  1. Kapcsolódó dokumentumok, nyomtatványok:

Kérelem adó- és értékbizonyítvány kiállításához

A kérelem benyújtásához kapcsolódó elektronikus űrlap az E-önkormányzat portálon keresztül (https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap) Hajdúhadház Város Önkormányzatát kiválasztva is elérhető.